Workout tips - Yoga

9. dubna 2013 v 20:11 | Fíí a Ronnie |  Love your body
Velmi často se nás Vy, čtenáři, ptáte, jaké cviky, případně cvičení dělat pro štíhlou linii.
Kromě osvědčené Jillian Michaels, tance a kalanetiky jsme toho ale až tolik nevyzkoušely a nemůžeme 100% říci, že právě tato cvičení jsou ta nejlepší, proto jsme se rozhodly, že začneme společně zkoušet různé jiné druhy cvičení a vždy Vám popíšeme, jak vše probíhá, jaký z toho máme pocit a pro koho je cvičení vhodné.



Tento týden jsme si zvolily k otestování jógu.
V pondělí jsme se ve večerních hodinách vypravily do pohybového studia a s napětím očekávaly, jak se vše vyvine.

Hodina začala v leže, uvolňováním celého těla za doprovodu indické hudby.
Postupně jsme prodýchali celé tělo a začali s protahováním, které se občas kvůli zvláštním názvům figur zdálo složité. Následně jsme zapojovali delší série prvků spojujících prodýchávání a protahování s občasným zapojením posilování na břišní, hýžďové a stehenní svaly a cvičením na rovnováhu.
Hodina byla ukončena stejně příjemným prodýcháním jako na začátku a se slíbeným zlepšením nálady a přísunem energie.


Naše názory:
Fíí:
Ze začátku jsem byla z této lekce jógy poněkud rozpačitá, neboť jsem nechápala, k čemu mi půlhodinové dýchání v leže na podložce bude. Postupně jsem ale zjistila, že i jen obyčejné dýchání je pro tělo velmi uklidňující a uvolňující.
Po následném přechodu na protahující prvky jsem se stala jednoznačným fanouškem jógy, protože už při cvičení se mi z celého těla odbouralo napětí a já si vše začala užívat. Na konci hodiny se dokonce dostavil slibovaný pocit štěstí a nabitost energií.
Celkově na mě jóga zapůsobila jako velmi příjemné, uvolňující a protistresové cvičení, které při pravidelném opakování zpevní tělo.
Pro koho je dle mého názoru jóga vhodná ?
Rozhodně si nemyslím, že je jóga cvičením na hubnutí, pouze slouží ke zpevnění těla, uvolnění a protažení.

Ronnie:
Musím se přiznat, že věc, která mě překvapila absolutně nejvíc, byla, že naše lektorka byla ve skutečnosti lektor. Se samotným cvičením to samozřejmě nijak nesouviselo, jen tím chci naznačit, že jóga je vhodná opravdu pro každého. Pár základních cviků jógy jsem si vyzkoušela na vlastní kůži při jedné hodině tělocviku, ale vzhledem k tomu, že to nebyla hlavní náplň tělesné výchovy, efekt to samozřejmě mít ani nemohlo. Každopádně tak trochu jsem tušila do čeho jdu. Lekce jógy jsou podle mého uvážení vhodné především jako doplněk náročnější zátěže. Rozhodně bych jógu nevolila jako jediné cvičení při formování postavy, pokud jste stejně jako já úplný začátečník. Je jasné, že každé cvičení se projeví až po několika týdnech, ale u jógy to platí dvojnásob. Jednotlivé polohy jsou velmi náročné a proto se začítečník musí naučit úplné základy a u těch toho tolik nespálí. Teď jsem vás od jógy možná odradila, ale je to skvělý způsob pro udržení vnitřní rovnováhy a odreagování. Pokud jste v dlouhodobém stresu z práce, školy či čehokoliv jiného, rozhodně doporučuji se józe věnovat alespoň jednou týdně. Uklidníte nervy a po čase se vám zpevní postava. Jak už jsem však zmínila, pro osoby, které hodlají zhubnout, samotná jóga nebude tím pravým, protože výsledky nemusí být hned znát, takže doporučuji kobinovat jógu například s každodením vytrvalostním během.

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama