Workout tips - Pilates

23. dubna 2013 v 22:03 | Fíí a Ronnie |  Love your body
Co je pilates?
Pilates je cvičení, které vyvinul Joseph Hubertus Pilates před více než 100 lety. Cílem je propojení a vědomá souhra těla s myslí. Cvičení rozvíjí koordinaci, sílu, rovnováhu, flexibilitu a dýchání. Propracovává zádové, břišní a hýžďové svalstvo a svaly jako základ správného držení těla.
Pilatesova metoda se snaží docílit řízeného pohybu ze silného středu těla. Celkově vypracovává dlouhé, štíhlé svaly. S důrazem na správné dýchání okysličuje svaly a podporuje cirkulaci krve. Pilates nevyčerpává naopak dodává energii.
Metoda Pilates nepoužívá nespočetné opakování až do únavy svalů, naopak vytváří podpůrný systém pomocí pozvolného vypracování jednotlivých svalových skupin s cílem dosažení harmonického celku. Pohybové sekvence jsou v každém programu promyšleně vypracovány tak, aby odbouraly špatné návyky a nenásilnou formou posílily celé tělo a jeho držení.


Pro koho je pilates vhodný?
U pilates je to velmi podobné, jako u yogy. Sice je to značně více posilovací cvičení, než samotná yoga, ovšem pořád se nedá zařadit do kategorie spalovacích cvičení. Slouží pouze ke zpevnění těla, proto pokud už Vám do vysněné váhy chybí jedno dvě kila, pilates je tím nejvhodnějším cvičením k zformování ideální postavy.

Nevýhoda pilates?
Bohužel, jako každá věc, která má spoustu kladů, má i pilates svůj zápor. Rozhodně není vhodný pro lidi s dlouhodobějšími potížemi v oblasti kyčlí a kolen, protože je tato metoda zaměřena celkové zpevnění a stabilitu těla, což je na kolena obrovská námaha a při dlouhodobějších potížích je pak efekt horší než lepší.

Celebrity a pilates ?
Jak je obecně známo, mnohé celebrity říkají, že zásluhu za jejich dokonalé postavy má právě pilates. A výjmečně s nimi musím opravdu souhlasit. Pilates je totiž skvělé cvičení k udržení stálé váhy, neboť se zaměřuje na cviky právě s vlastní vahou, což je pro udržení tělesné váhy to nejlepší.
Dle Pilatesovi metody hubla nepříklad Miley Cyrus nebo Megan Fox.




Naše názory ?
Fíí:
Když jsme dorazily na hodinu pokročilého Pilates, měla jsem ze sebe velmi dobrý pocit. Bylo mi sice řečeno, že je to lekce pro pokročilé, ale jelikož se v tělocvičně nacházelo pouze pár žen věkové kategorie 40+, říkala jsem si, že při tom, co každý den cvičím a posiluji se jim s klidem zvládnu vyrovnat. To ovšem byla osudová chyba. Již při protahování, kdy se cvičilo několik prvků na stabilitu jsem se já jako jediná z celého sálu kymácela ze strany na stranu a marně se pokoušela udržet rovnováhu, zatímco ostatní s ledovým klidem ve tváři následovali pokyny cvičitelky. V tu chvíli jsem si to ovšem nepřipouštěla a sváděla vše na své nedávné zranění kolene a jeho, zatím dočasnou, nestabilitu. Pak ovšem přišlo posilování na spodní svaly břišní a já věděla, že už to opravdu nemůžu na nic svést, a že volba pokročilého Pilates nebyla zas až tak výhodná. Všechny ty "starší dámy", jak jsem je na začátku nazvala, drželi v určené poloze bez viditelných problému, zatímco já se klepala jako ratlík. Mé ego bylo definitivně potopeno, když při závěrečném protahování, ve kterém se mělo z rovného stoje ohnout ke špičkám, doručkovat do kliku, udělat klik, doručkovat zpátky ke špičkám a znovu se postavit, udělala jedna z nejkorpulentnějších dam v tělocvičně bez problémů několikrát za sebou klik opřená pouze o ruce a jednu nohu s tím, že druhou měla ve vzduchu, přičemž já měla problém s pár obyčejnými "pánskými" kliky na obou nohách.
Závěrem bych chtěla říci, že Pilates není cvičení, které zvládne každý, nýbrž je nutné začít od úplných základů a postupně se vypracovat k náročnějším cvikům, jelikož je opravdu vidět, že i když si myslíte jak jsou prvky lehce proveditelné, je potřeba mít již předešlý základ, jinak nemáte šanci je provést správně.

Ronnie:
Jakožto bývalá tanečnice, volejbalistka a cheerka jsem k pilates přistupovala lehce s nadhledem s tím, že to je pro mě 'brnkačka'. Na hodině jsme byli společně s ženami spíše středního věku a tak jsme počítali, že nebudeme za největší lemry i přes to, že to byly kurzy pro pokročilejší aktéry. Bohužel opak se stal pravdou a padesátiletá paní nás hravě strčila do kapsy.
Vždycky jsem si myslela, že je pilates založeno jen na protahování a že ani omylem nemůže být fyzicky náročnější než jóga. Opak je však pravdou. Po dvaceti minutách intenzivního protahovacího posilování jsem cítila stehna v takové míře, jako kdybych běžela maraton a upřímně se již nedivím, že Miley nebo Megan mají tak perfektní postavy. Jak už je výše uvedeno, cvičení pilates není úplně nejvhodnější pro lidi s problémy obecně s klouby. Já sama mám po operaci kolene a dědičně dané dispozice k poškození kyčlí a u některých cviků to problém byl. Na druhou stranu, pokud trpíte bolestmi zad, pilates je rozhodně skvělá alternativa pro hubnutí a posléze i zpevnění svalů kolem páteře - což je na bolesti zad výborná věc.
Pokud cvičíte pilates pravidelně, výsledky byste měli vidět již po 6ti lekcích a já po své zkušenosti věřím, že je to pravda. Osobně doporučuji, už při pohledu na vytrénovanou postavu Miley Cyrus, pilates kombinovat s joggingem. Naopak už nedoporučuji kombinovat s cvičením založeném na zpevňování postavy, protože by se vám mohl vytvořit nechtěný 'pekáček' na břiše :)
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama